Veel gestelde vragen

Producten & voorraad

Wat is de levertijd van een artikel?

Bij elk artikel op onze website vind je de verwachte levertijd. Veel items hebben een levertijd van 1 tot 3 werkdagen.

Het kan voorkomen dat een artikel niet meer voorradig is. Dit zal dan bij het artikel aangegeven worden. Soms staat er dan een levertijd bij wanneer wij het artikel voorradig verwachten. Let op, dit is een indicatie en kan wijzigen.

Het kan voorkomen dat er bij het artikel aangegeven staat dat deze beschikbaar is via nabestelling. Zodra de bestelling geplaatst wordt zal dit artikel bij onze leverancier besteld worden. Vaak zal het artikel dan 2 tot 4 weken duren voordat wij deze kunnen uitleveren.

Indien bij het artikel slecht 1 of 2 resteren op voorraad (kan nabesteld worden) staat dan kunnen wij op dat moment 1 of 2 nog uitleveren. En zal er op een nieuwe zending weer even gewacht moeten worden.

Wij doen ons best om bij ieder product de actuele levertijd te vermelden. Deze geschatte levertijd vind je ook in de orderbevestiging die je per mail van ons ontvangt zodra je je bestelling hebt geplaatst.

Kan ik het artikel ergens bekijken? 

Helaas is het niet mogelijk om bij ons het artikel te kunnen bekijken. Wij hebben geen showroom of bezoekersadres.

Wel hebben wij veel tijd en moeite besteed bij elk artikel voor een goede omschrijving, veel foto’s en afmetingen. Mocht je ondanks deze uitgebreide info nog wat missen of heb je alsnog een vraag? Stel deze dan eenvoudig aan onze klantenservice via dit contactformulier.

Bestellen & bezorgen

Wat zijn de verzendkosten?

Bestellingen bij Lumizoo van minimaal € 100,- worden gratis thuisbezorgd in Nederland. Bij bestellingen onder € 100,- rekenen we een kleine bijdrage van slechts €7,95. Bestelling naar België komen verzendkosten bij. Bekijk deze per product in de winkelwagen.

Wanneer wordt mijn bestelling bezorgd?

Na het plaatsen van je bestelling heb je per mail een bestelbevestiging ontvangen. In deze mail staat bij ieder artikel de verwachte levertijd. Uiterlijk op de laatste dag voor het verstrijken van de genoemde levertijd, ontvang je van ons per mail een verzendbevestiging met verdere informatie over de bezorging.

Als je meerdere artikelen hebt besteld, dan wordt jouw bestelling verstuurd zodra alle artikelen beschikbaar zijn. In dat geval moet je dus het artikel met de langste levertijd als uitgangspunt nemen. Soms is op verzoek een deellevering ook mogelijk. Dit kun je aanvragen via een e-mail naar de klantenservice.

Is de genoemde levertijd verstreken en heb je nog geen verzendbevestiging van ons ontvangen? Neem dan even contact op met onze klantenservice.

Kan ik mijn bestelling later laten leveren?

Ben je nog aan het verbouwen of heb je de sleutel van je nieuwe huis nog niet? Geen probleem. Wij slaan jouw artikelen gratis voor je op totdat je ze wilt ontvangen.

Als je van deze dienst gebruik wilt maken, neem dan contact op met onze klantenservice na het plaatsen van jouw bestelling. Graag ontvangen we (een indicatie van) de gewenste leverdatum.

Kan ik zakelijk / als bedrijf bestellen?

Uiteraard zijn ook B2B bedrijven welkom bij Lumizoo. Je kunt je bestelling plaatsen onder je bedrijfsnaam en ontvangt dan altijd een gespecificeerde factuur. Heb je specifieke wensen, zoals een groot aantal artikelen of projectmatige inkoop? Neem contact op met onze klantenservice, we helpen je graag verder.

Kan ik als bedrijf vanuit België (of een ander EU-land) zonder BTW bestellen?

Dat kan. Geef via een mail aan onze klantenservice je bestelling door, inclusief je BTW-nummer, bedrijfsnaam en adresgegevens. Wij zorgen dan voor een aangepaste factuur zonder Nederlandse BTW.

Ik woon in het buitenland (niet in Nederland of België), maar ik wil wel iets bestellen. Kan dat?

Onze webwinkel is ingericht op klanten uit Nederland en België. Woon je in een ander land en wil je toch iets bestellen? Neem dan contact op met onze klantenservice, dan kunnen we samen kijken naar de mogelijkheden.

Door wie wordt mijn bestelling bezorgd?

Afhankelijk van de grootte en het gewicht van de bestelde artikelen, maken wij gebruik van twee soorten bezorgdiensten:

Kleine artikelen: pakketdienst DHL, PostNL of DPD

Kleinere artikelen zoals lampen, kapstokken, bijzettafeltjes versturen wij met de pakketdienst. Op de avond van verzending ontvang je van ons een e-mail met de Track & Trace informatie. Hiermee kun je heel makkelijk de verzending volgen en vaak is het verwachte levertijdstip al aangegeven.

Grote artikelen: op afspraak door onze transporteur Grotere artikelen (zoals stoelen, banken, kasten) die niet met de pakketdienst mee kunnen of daarvoor te kwetsbaar zijn, worden door onze gespecialiseerde transporteur bij je thuisbezorgd. Op de dag dat wij jouw zending overdragen aan de transporteur, ontvang je van ons een status-update per e-mail. Vervolgens belt de transporteur jou binnen 2 werkdagen voor het maken van de bezorgafspraak. Hierbij wordt ook een verwacht tijdvak voor levering aangegeven (meestal een periode van 2-3 uur) zodat je niet de hele dag thuis hoeft te wachten. De transporteur bezorgt op maandag t/m vrijdag. De chauffeur is alleen, bij het afleveren van je bestelling. Heb je een groot artikel zoals een flinke kast of bankstel besteld? Dan is het een goed idee om zelf wat extra hulp bij het lossen te regelen.

Ruilen & retouren

Bestellen ontvangen maar niet naar wens

Je hebt je bestelling ontvangen, maar het is toch niet helemaal wat je ervan verwacht had? Geen probleem! Je kunt je bestelling binnen 14 dagen na ontvangst retourneren.

Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?

Is je aankoop toch niet precies wat je zocht, dan is dat jammer maar het hoeft geen probleem te zijn. Je kunt zonder opgaaf van reden binnen 14 kalenderdagen na ontvangst van je bestelling via e-mail aan [email protected] aangeven dat je liever afziet van je aankoop. Maak je gebruik van dit retourrecht, dan storten wij jou het aankoopbedrag terug na goede ontvangst van de geretourneerde producten.

Je bent zelfverantwoordelijk voor de verzendkosten van de retourzending. In de hieronder beschreven retouropties vind je hierover meer informatie.

We verzoeken je het artikel stevig te verpakken in de originele verpakking. Gebruik alleen transparant tape (geen duct-tape) om de verpakking dicht te plakken. Schrijf niet op de doos!

Verpak het artikel stevig in de originele verpakking (indien mogelijk).

Na ontvangst van het artikel wordt beoordeeld of het aan de retourvoorwaarden voldoet. Is dat het geval, dan gaan we ons best doen om binnen 5 werkdagen het volledige bedrag terug te storten. Soms lukt dit niet, maar je kunt ervan uitgaan dat je uiterlijk 14 dagen na je retourmelding het geld terug hebt.

Zelf retourneren via pakketdienst (zelf laten frankeren)

Verpak het artikel stevig in de originele verpakking (indien mogelijk).

Retours kunnen per post worden teruggestuurd. Die dit verzekerd i.v.m. met transportschade. Verpak, bescherm en verzegel in dat geval je retour voldoende en hergebruik bij voorkeur de originele verpakking. Het risico van het retour zenden ligt bij de klant of de verzenddienst (indien aangetekend). De vervoerskosten van de retourzending moeten vooraf betaald zijn en zijn ten laste van de klant.

Vraag om een bewijs van afgifte en bewaar deze goed. Wij zijn niet aansprakelijk voor beschadigingen of zoekgeraakte retourartikelen.

Na ontvangst van het artikel wordt beoordeeld of het aan de retourvoorwaarden voldoet. Is dat het geval, dan gaan we ons best doen om binnen 5 werkdagen het volledige bedrag terug te storten. Soms lukt dit niet, maar je kunt ervan uitgaan dat je uiterlijk 14 dagen na je retourmelding het geld terug hebt.

Hoe kan ik mijn bestelling ruilen?

Als je jouw ontvangen artikel wil ruilen voor een ander product is dat natuurlijk geen probleem! De artikelen kunnen binnen 14 dagen geruild of geretourneerd worden. Deze dagen gaan in op de dag na de aflevering van het artikel. Het direct omruilen van een artikel is helaas niet mogelijk. Om het gewenste artikel te ontvangen kunt u een nieuwe bestelling plaatsen en de andere aan ons retourneren.

Waarom krijg ik minder geld terug voor mijn geretourneerde product?

Dan is je product waarschijnlijk niet in de originele staat teruggestuurd. In dat geval bepalen we aan de hand van de staat wat de waardevermindering is. De maximale waardevermindering is 75%.

Het uiteindelijke bedrag dat je ontvangt wordt bepaald door twee dingen:De waardevermindering van het product. Deze is gebaseerd op drie factoren:

1; beschadiging van het product;

2; beschadiging van de verpakking;

3; compleetheid van het product.

De kosten die wij maken om het product opnieuw te verkopen. Denk hierbij aan het maken van duidelijke foto’s en een goede omschrijving. Deze kosten zijn €7,50 en worden samen met de waardevermindering ingehouden.

Retouren kunnen gestuurd worden naar:

Lumizoo
Alexander Cohenwei 5
8914 BG Leeuwarden

Service & garantie

Er is een artikel beschadigd of defect geleverd. Wat nu?

Ondanks onze zorgvuldige verpakking en verzending, kan het soms gebeuren dat een artikel met een beschadiging of een defect wordt geleverd. Alvast onze excuses voor het ongemak! Meld het ons zo snel mogelijk (uiterlijk binnen drie werkdagen) per mail naar onze klantenservice of via ons contactformulier, met vermelding van je bestel- of pakbonnummer en één of meerdere foto’s waarop de beschadiging duidelijk te zien is. Lumizoo reageert altijd binnen twéé werkdagen of neemt contact met je op om de klacht te bespreken. Wij zorgen altijd voor een passende oplossing.

Ik heb een klacht. Wat nu?

Bij Lumizoo hebben we service hoog in het vaandel staan. Service betekent voor ons dat we graag mooie producten leveren en onze klanten een prettige ervaring willen meegeven. Gaat er onverhoopt toch iets mis? Laat het ons weten via klantenservice. Omschrijf duidelijk wat er aan de hand is, meestal hebben we je klacht zo voor je opgelost!

Heb je klachten over de staat van het product bij levering, zoals transportschade of een kapot/beschadigd geleverd product? Laat het ons binnen 5 werkdagen na levering weten.

Hoe lang heb ik garantie?

Voor ieder product geldt de wettelijke garantie. Deze garantie houdt in dat een product bij levering in goede staat moet zijn en bij normaal gebruik naar behoren dient te functioneren. Wanneer je een artikel ontvangt waarbij dit niet het geval is, bieden we je zo snel mogelijk een passende oplossing. Dit kan zijn reparatie of vervanging van het betreffende product of terugbetaling van het door jou betaalde aankoopbedrag.

Een melding die betrekking heeft op wettelijke garantie kun je rechtstreeks doen aan onze afdeling klantenservice.

Fabrieksgarantie

Het kan zijn dat er ook sprake is van fabrieksgarantie, dit is een aanvullende garantie op de wettelijke garantie die wordt gegeven door de fabrikant of importeur . De fabrikant of importeur kan hierbij zelf voorwaarden stellen aan de garantie. De garantietermijn kan per fabrikant/importeur verschillen. De fabrieksgarantie geldt alleen voor product- en of fabricage fouten. Slijtage, schade of oneigenlijk gebruik zijn uitgesloten. Gaat een product defect binnen de fabrieksgarantie termijn, ook dan kun je dat melden aan onze afdeling klantenservice. Wij zullen dan namens jou de kwestie voorleggen aan de betreffende leverancier.